schoonheid mythe: huidverzorging voor mannen en vrouwen
goede tips & gidsen,  Huidverzorging,  Schoonheid

Beauty Myth #1: zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen

Als je het mij vraagt ​​is het onzin, dat beauty producten zijn onderverdeeld in geslacht en labels vervolgens. En het is niet alleen omdat, we leven in een tijd, waarbij de grenzen tussen de seksen wordt waziger. Maar ook vanwege de misleidende aspect van de gender-georiënteerde producten – een wagen die wij als consumenten vaak al te graag op springen.

Der er nemlig intet, Vind Lasse Brogaard hier op instagram Toon dit bericht op Instagram Het heeft geregend vandaag, dat een crème speciaal is ontworpen voor mannen of vrouwen. dat een crème speciaal is ontworpen voor mannen of vrouwen, dat een crème speciaal is ontworpen voor mannen of vrouwen. dat een crème speciaal is ontworpen voor mannen of vrouwen, dat een crème speciaal is ontworpen voor mannen of vrouwen. Den eneste forskel på hudplejeprodukter til mænd og kvinder er emballage og parfume.

Og med fare for at lyde som vred kampfeminist, så synes jeg faktisk synes jeg det er direkte latterligt, at jeg skal over i en antiperspirant, hvor der står ‘for men’ op, for at have en, som virker for mig. Betyder dét så, at jeg i skønhedsbrandets øjne sveder ukvindeligt zeer? 😉

Læste du? Hebben make-up lade verlopen?

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste kvinde, der til tider kan svede som en gris, og derfor er jeg trods alt glad for, at denne antiperspirant findes. Heldigvis er antiperspiranten uden parfume, så i princippet er det ligegyldigt, hvis da ikke det var fordi, at deres antiperspirant til kvinder var mindre effektiv.

Jeg undrer mig over, hvad der får et skønhedsbrand til, at lave et mere effektivt produkt til det ene køn, og et knapt så effektivt produkt til det andet køn?

Forskelle på mænds og kvinders hud

Man kan tale om, at der er forskelle på mænds og kvinders hudtype pga. hormoner. Fx har mænd tendens til at have større porrer og højere produktion af olie. Der er bare det, at det kan kvinder så sandeligt også have. Der bruges nøjagtigt de samme hudplejeingredienser til at afhjælpe problemet, så hvorfor sætte kønslabels på?

Et godt eksempel er Pudderdåsernes T-Zone Peeling, som er fast inventar herhjemme, da den er god til både min kærestes og min egen hudtype.

Læste du? van 3 grootste wenkbrauw-blunders (en hoe ze te vermijden)

Vi kunne naturligvis ikke lade være med at trække på smilebåndet, da de med deres sædvanlige glimt i øjet lavede enmandeudgaveaf produktet. Forskellen spørger du? En grå etikette istedet for en lyserød! Her måtte kæresten jo så krybe til korset og tilstå, at han nok hellere ville have den grå version stående på hans side af badeværelsesspejlet.

Dette viser jo netop, at denne forandring også skal starte i os selv. Vi skal kunne se igennem emballage og indpakning, og i stedet fokusere på indholdet og effekten. For (jeg gentager) der is altså ikke noget der hedder dame- eller herrehudplejekun behov og hudtype!

Læste du? Sallis Beauty School | Primer - wat is dat en hoe wordt het gebruikt?

Jeg er klar over, at der er noget marketingsmæssigt i at rette labels, produktnavne og etiketter mod forskellige segmenter og målgrupper. Men jeg håber, at den tankegang med tiden bliver forældet, og at vi ser flere brands lave produkter, som ikke er rettet imod det ene eller det andet kønmen som istedet bruger pladsen på etiketten til at informere om ingredienserne i deres produkter, som jo er det, het is allemaal over.

Jeg viser derfor i næste indlæg 7 hudplejeprodukter, som både min kæreste og jeg nærmest dagligt rækker ud efter. Dette skyldes både emballagen, duften, egenskaberne og selvfølgelig effekten, som i sidste ende jo er det, wat het belangrijkste is!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.