kauneus myytti: ihonhoitotuotteet miehille ja naisille
hyviä vinkkejä & oppaita,  Ihonhoito,  Kauneus

kauneus Myytti #1: eroja miesten ja naisten välillä

Jos minulta kysytään se on paskaa, että kauneus tuotteet on jaettu sukupuolen ja tarrat sitten. Ja se ei ole vain siksi, elämme aikaa, missä rajat sukupuolten välillä tulee epäselvä. Vaan myös siksi, että harhaanjohtava näkökulma tasa-tuotteista – vaunulla jota kuluttajat usein liiankin mielellään hypätä.

Der er nemlig intet, kuka puhuu, että voide on suunniteltu erityisesti miehille tai naisille. Kyse on ihon tyypistä, ihon kunto ja tarpeet. Ja sellaisenaan sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä sukupuoli olet. Den eneste forskel på hudplejeprodukter til mænd og kvinder er emballage og parfume.

Og med fare for at lyde som vred kampfeminist, så synes jeg faktisk synes jeg det er direkte latterligt, at jeg skal over i en antiperspirant, hvor der stårfor men’ päälle, for at have en, som virker for mig. Betyder dét så, at jeg i skønhedsbrandets øjne sveder ukvindeligt hyvin? 😉

Læste du? On meikki laatikko päättynyt?

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste kvinde, der til tider kan svede som en gris, og derfor er jeg trods alt glad for, at denne antiperspirant findes. Heldigvis er antiperspiranten uden parfume, så i princippet er det ligegyldigt, hvis da ikke det var fordi, at deres antiperspirant til kvinder var mindre effektiv.

Jeg undrer mig over, hvad der får et skønhedsbrand til, at lave et mere effektivt produkt til det ene køn, og et knapt så effektivt produkt til det andet køn?

Forskelle på mænds og kvinders hud

Man kan tale om, at der er forskelle på mænds og kvinders hudtype pga. hormoner. Fx har mænd tendens til at have større porrer og højere produktion af olie. Der er bare det, at det kan kvinder så sandeligt også have. Der bruges nøjagtigt de samme hudplejeingredienser til at afhjælpe problemet, så hvorfor sætte kønslabels på?

Et godt eksempel er Pudderdåsernes T-Zone Peeling, som er fast inventar herhjemme, da den er god til både min kærestes og min egen hudtype.

Læste du? of 3 Suurin kulmakarvojen-kömmähdyksiä (ja miten välttää niitä)

Vi kunne naturligvis ikke lade være med at trække på smilebåndet, da de med deres sædvanlige glimt i øjet lavede enmandeudgaveaf produktet. Forskellen spørger du? En grå etikette istedet for en lyserød! Her måtte kæresten jo så krybe til korset og tilstå, at han nok hellere ville have den grå version stående på hans side af badeværelsesspejlet.

Dette viser jo netop, at denne forandring også skal starte i os selv. Vi skal kunne se igennem emballage og indpakning, og i stedet fokusere på indholdet og effekten. For (jeg gentager) der on altså ikke noget der hedder dame- eller herrehudplejekun behov og hudtype!

Læste du? Sallis Beauty School | Primer - mitä se on ja miten sitä käytetään?

Jeg er klar over, at der er noget marketingsmæssigt i at rette labels, produktnavne og etiketter mod forskellige segmenter og målgrupper. Men jeg håber, at den tankegang med tiden bliver forældet, og at vi ser flere brands lave produkter, som ikke er rettet imod det ene eller det andet kønmen som istedet bruger pladsen på etiketten til at informere om ingredienserne i deres produkter, som jo er det, on kyse.

Jeg viser derfor i næste indlæg 7 hudplejeprodukter, som både min kæreste og jeg nærmest dagligt rækker ud efter. Dette skyldes både emballagen, duften, egenskaberne og selvfølgelig effekten, som i sidste ende jo er det, mikä on tärkeintä!

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Tämä sivusto käyttää Akismet roskapostin vähentämiseksi. Opi kommenttisi tietoja käsitellään.